niedziela, 15 czerwca 2014

Cytrynowo-sernikowe ptasie mleczko

Wśród oczekujących w kolejce na swój dzień przepisów, znalazłam takowe ciasto i chociaż nie do końca była to właśnie jego kolej, a i z wypiekiem ma niewiele wspólnego trochę nadszarpnęłam nikomu zresztą znany regulamin;) i przyrządziłam o to to cudo;) 
Ciasto jest pyszne, delikatne.....idealne.


Składniki:


- 3 paczki herbatników

- 500 gram twarogu półtłustego

- 3 bite śmietany

- 1 i 3/4 szklanki mleka

- 2 galaretki (smak dowolny - u mnie cytrynowe)

- 3/4 szklanki cukru pudru

- pół tabliczki czekolady mlecznej

Przygotowanie:

Galaretki rozpuszczamy w 0,5 l wody, następnie je studzimy.
Śnieżki ubijamy z mlekiem.
Miksujemy ser z cukrem.
Do sera dodajemy ubite śnieżki i miksujemy masę na najniższych obrotach. Następnie powoli wlewamy ostudzone galaretki i ponownie wszystko miksujemy.
 
Na spód formy (u mnie 25 cm x 40 cm) wykładamy herbatniki, 
na nie wylewamy masę. 
Całość posypujemy startą czekoladą.  

Ciasto schładzamy w lodówce.





11 komentarzy:

  1. Meeeega apetyczne!!!
    Pozwolisz, że poczęstujemy się :):)
    Serdeczności!!!
    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
  2. Jasne, że pozwolę.... a nawet zaproszę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a galaretki jakie mają być lejące nie gęste trochę?

      Usuń
    2. Galaretki lejące, chodzi o to aby tężały z masą;)

      Usuń
  3. Wygląda apetycznie bardzo a dlaczego cytrynowe ?

    OdpowiedzUsuń
  4. a na herbatnikach nie ma czasem masy krówkowej? I czemu cyrynowe, jeśli można wiedzieć:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pięknie wygląda to ciasto, musi byc bardzo pyszne.
    Porywam kawałeczek.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Cytrynowe dlatego, ponieważ dodałam cytrynowe galaretki, o czym przez swoje roztrzepanie nie wspomniałam:-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Na spodzie są tylko herbatniki, nie ma masy kajmakowej. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...