czwartek, 12 czerwca 2014

Jadą goście - szybkie ciasto czekoladowe;)


 Składniki: 

250g mąki
1 płaska łyżeczka sody
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
3 łyżki kakao
  150 g cukru
1 opakowanie cukru wanilinowego
 200 ml oleju
220 ml maślanki
3 jajka

Polewa: 150g mlecznej czekolady 



Przygotowanie:

Do jednej miski wbijamy jajka i lekko je rozbijamy, dolewamy olej, maślankę
i mieszamy (łyżką). Do drugiej miski wsypujemy przesianą mąkę, proszek do pieczenia, sodę, cukier, kakao i cukier waniliowy, mieszamy (łyżką). 

Na koniec do suchych składników dodajemy mokre 
i mieszamy do połączenia się składników. 
Ciasto wylewamy do formy (u mnie silikonowa) i wstawiamy do rozgrzanego do 180 stopni piekarnika na 50 minut (z termoobiegiem).




5 komentarzy:

  1. Ciasto wygląda rewelacyjnie ale przepis jakby nie był napisany do końca. Chodzi mi o to jak uzyskałaś efekt kwiatowy. Podejrzewam, że piekłaś w formie babki...potem kroiłaś i przesuwałaś względem siebie poszczególne warstwy. A druga sprawa to czy te warstwy przekładałaś jakąś masą ???? proszę opisz to dokładniej bo chciałabym podobnie zrobić ale z opisu mam mało informacji ...jestem dość kiepska w te klocki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Małgosiu efekt kwiatowy uzyskałam piekąc ciasto w specjalnej formie. Niestety nie mam ani talentu ani tez tyle cierpliwosci zeby wyrzebic cos takiego samodzielnie☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj to szkoda :( nie mam takiej formy i nie pamiętam bym kiedykolwiek tu taką widziała. Ale w takim razie muszę takowej poszukać ...może na internecie albo zabawić się w rzeźbiarza :) Dzięki za szybką odpowiedz ....Miłego dnia

      Usuń
    2. http://szotreba.blogspot.com/2016/01/w-poszukiwaniu-weny.html?m=1

      Spojrz tutaj, pod koniec w kolorze niebieskim.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...